WEKO3
アイテム
Free-viewpoint AR human-motion reenactment based on a single RGB-D video stream
http://hdl.handle.net/10061/11256
http://hdl.handle.net/10061/11256967a069d-d96c-4416-a245-6c4f908d13c8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
fulltext (1.2 MB)
|
|
Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-12-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Free-viewpoint AR human-motion reenactment based on a single RGB-D video stream | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | augmented reality | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | image colour analysis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | image motion analysis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | image sensors | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | image texture | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | solid modelling | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | video signal processing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 3D motion comprehension | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | action learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | augmented reality system | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | free-viewpoint AR human-motion reenactment | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | rough 3D model | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | single RGB-D camera | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | single RGB-D video stream | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | texture selection | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Cameras | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Joints | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Sensors | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Solid modeling | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Streaming media | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Three-dimensional displays | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Augmented reality | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | free-viewpoint image generation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | human motion capture | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
Fabian, Lorenzo Dayrit
× Fabian, Lorenzo Dayrit× Nakashima, Yuta× Sato, Tomokazu× Yokoya, Naokazu |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | When observing a person (an actor) performing or demonstrating some activity for the purpose of learning the action, it is best for the viewers to be present at the same time and place as the actor. Otherwise, a video must be recorded. However, conventional video only provides two-dimensional (2D) motion, which lacks the original third dimension of motion. In the presence of some ambiguity, it may be hard for the viewer to comprehend the action with only two dimensions, making it harder to learn the action. This paper proposes an augmented reality system to reenact such actions at any time the viewer wants, in order to aid comprehension of 3D motion. In the proposed system, a user first captures the actor's motion and appearance, using a single RGB-D camera. Upon a viewer's request, our system displays the motion from an arbitrary viewpoint using a rough 3D model of the subject, made up of cylinders, and selecting the most appropriate textures based on the viewpoint and the subject's pose. We evaluate the usefulness of the system and the quality of the displayed images by user study. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
p. 1-6, 発行日 2014 |
|||||
会議情報 | ||||||
会議名 | ICME 2014 : IEEE International Conference on Multimedia and Expo(en) | |||||
開催期間 | Jul 14-18, 2014(en) | |||||
開催地 | Chengdu(en) | |||||
開催国 | CHN | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | IEEE | |||||
言語 | en | |||||
出版者版DOI | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | https://doi.org/10.1109/ICME.2014.6890243 | |||||
権利 | ||||||
言語 | en | |||||
権利情報 | Copyright c 2014 IEEE | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa |