WEKO3
アイテム
幾何学的位置合わせのための自然特徴点ランドマークデータベースを用いたカメラ位置・姿勢推定
http://hdl.handle.net/10061/11090
http://hdl.handle.net/10061/11090aadbdf48-7f32-437f-8cad-91afca63aff8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-11-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幾何学的位置合わせのための自然特徴点ランドマークデータベースを用いたカメラ位置・姿勢推定 | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Camera Position and Posture Estimation Based on Feature Landmark Database for Geometric Registration | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | camera position and posture estimation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | natural features | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | landmark database | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | wearable augmented reality | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | journal article | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
著者 |
大江, 統子
× 大江, 統子× 佐藤, 智和× 横矢, 直和 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In the field of wearable augmented reality, absolute position and posture of user's camera are necessary to overlay CGs on real images. In this research field, two kinds of approaches have been investigated; sensor-based and vision-based methods. However, both kinds of conventional methods have a problem that it was not easy to use these methods in large and variable environments; usable environment is limited by selection of sensors in the sensor based method, and many artificial markers must be allocated in large environment in the vision based method to prevent accumulative errors. This paper proposes a novel vision-based camera position and posture estimation method which does not require sensors and artificial markers. In the proposed method, feature landmark database is constructed in advance by using large number of natural feature points in omni-directional image sequences. Next, by detecting feature landmarks from images captured by wearable camera, camera position and posture are estimated in every frame without accumulative errors. | |||||
書誌情報 |
en : 日本バーチャルリアリティ学会論文誌 巻 10, 号 3, p. 285-294, 発行日 2005-09-30 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本バーチャルリアリティ学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1344-011X | |||||
出版者版DOI | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | https://doi.org/10.18974/tvrsj.10.3_285 | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11448578 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | Copyright c 2005 特定非営利活動法人日本バーチャルリアリティ学会 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR |